Social media marketing

De impact van de sociale media is nog lang niet uitgekristalliseerd. Facebook marketing moet nog een begrip worden en de rol van websites krijgt concurrentie. Het domein van de objectieve en exclusieve beleving moet zich nog zetten. En toch hebben we er allemaal al veel verstand van. Wat ons betreft moet je gevoel voor social media hebben. Met andere woorden: gevoel voor de likebility van je Facebook actie, de aansluiting van je content op de consumentbeleving en de vereiste eenvoud van interactie met je doelgroep. Het draait er om dat je op het juiste moment, de juiste content via het juiste social media kanaal wegzet. Daarbij moet het ook interessant genoeg zijn om te delen of om op te reageren. Een oude stelregel gaat hier op: verplaats jezelf continu in de schoenen van je doelgroeppersonen en probeer hun drijfveren te doorgronden. Zwiers ontwikkelt social media campagnes en zorgt voor de content.

Case IJsbereiders

"Ambachtelijk ijs smaakt naar meer" vormt de propositie die we ontwikkeld hebben voor de ijssalons bij de jaarlijkse aftrap van de Week van het Ambachtelijk IJs eind maart. Met een perspresentatie van de Smaak van het Jaar, winkelmateriaal, banner campagnes op Buienrader, een TV presentatie bij Life4you en acties op Facebook is de consument "warm" gemaakt voor ambachtelijk. IJs is hot en we hebben veel free publicity gegenereerd: Telegraaf, Delicious, Hart van Nederland, Shownieuws, etc. Zo kon iedereen ook op Facebook zijn favoriete ijssalon per provincie kiezen en gratis ijs met vrienden winnen. Maar ook met een leuke ijsfoto kans maken op een Ipad. In totaal scoorde de acties op Facebook ruim 4.000 likes en bijna anderhalf miljoen contacten. 

socialmediabar.jpg

Onmisbaar gereedschap

Een Facebook pagina, Twitter account, Youtube kanaal, LinkedIn groep, Pinterest board en Instagram app? we kunnen niet meer zonder. Facebook is in gebruikersaantalen in Nederland in een paar jaar tijd gegroeid van 28% naar 76%. Sociale fotowebsites Instagram, Pinterest en Tumblr zijn enorm gegroeid door het toenemend gebruik van smartphones en tablets. Als professionele organisatie bouw je een speciale Linkedin bedrijfs- en vacaturepagina en sta je direct in contact met profs. Via Twitter verspreid je actueel nieuws. Een Facebook bedrijfsprofiel zorgt voor beleving rond je merk, met extra apps in de vorm van iFrame websites breiden we de pagina uit tot compleet infotainment!

SoLoMo is key

Werknemers en klanten zijn online ambassadeurs van een merk of product door distributie van makkelijk deelbare en visueel aantrekkelijke content. Met Social-Local-Mobile vang je de klant op zijn gewenst device. Met name door het groeiend gebruik van smartphones en activatie van lokale informatie aan zoekresultaten. Succes begint met een social media plan, met integratie van alle online en offline uitingen. Vervolgens moet je goed luisteren en meedoen in de online conversatie. Adequate monitoring en snelle reactie zijn de kritische succesfactoren. Dat maakt het verschil meedoen of afhaken. Heeft uw organisatie geen capaciteit om social media te managen, dan verzorgen wij dat graag voor u. Bouwend Nederland en VAIJ ijssalons hebben dit met succes aan ons uitbesteed.

Weet wat er leeft

Goed luisteren online op social media platforms, fora en blogs en het sentiment meten is cruciaal Een negatieve tweet of een klacht over jouw product eist daadkrachtige actie. Zo spreek je de afzender aan, vraag je wat het probleem is en doe je je best om het op te lossen. Zo maak je van een negatief bericht positieve PR.

Webcare is eenvoud

Vooraf goed anticiperen, doelen helder stellen en simpel protocol: dat maakt webcare tot een krachtig instrument; besparing op klantenservice, besparing op marketing en PR, aanbevelingen van klanten genereren, verbetering van de reputatie, de vindbaarheid op internet verbeteren, snellere reactietijd en eenvoudige implementatie.

Facebook talks

Facebook telt 9 miljoen Nederlandse leden. Een dynamische groep, waar jongeren inmiddels afhaken en Instagram gebruiken. Beeld en video is de trend. Waardevol voor een merk om tussen persoonlijke vrienden, updates, foto's en video's te staan. Een slimme content strategie wordt beloond met een vind-ik-leuk of gedeelde content.

Veel mogelijkheden

Enkele cijfers: 82% van de social media-gebruikers heeft het liefst contact met merken via Facebook. Bij 47% van de social media-gebruikers heeft Facebook de meeste invloed heeft op de aankopen. 50% van merk volgers via Facebook, vindt de Facebook pagina nuttiger dan de corporate website. Je kunt gericht een doelgroep bereiken met advertenties of sponsored stories.

Zwiers en Donia Media

Zwiers is social media minded, we volgen onze iPhones op de minuut. Pinggg! Bovendien werken we samen met Dylan Donia als gespecialiseerd adviseur. Voor strategisch consult, een crossmediale campagne of totale uitbesteding van uw zakelijke social media.

Community PR

Er was een tijd waarin PR voor "Pers Relaties" stond. Sinds het afsluiten van het 1.0- tijdperk is de wereld echter een stuk groter geworden. Of kleiner, zo je wilt. Wie mensen daadwerkelijk wil bereiken, beïnvloeden of in beweging wilt krijgen, kijkt wie hen werkelijk raakt: bloggers, journalisten, deskundigen, social media of BN?ers. Dat is het speelveld om burgers, consumenten en de publieke opinie te beïnvloeden. Die expertise noemen Community PR.

Rumour around úw brand: Zwiers en Havana Orange

Wij geloven niet dat social media zaligmakend zijn, maar weten wél dat je de inzet ervan in geen enkel communicatieplan meer buiten beschouwing kunt laten. Daarnaast kennen wij de onschatbare waarde van een goed verhaal in een dagblad, maar zijn even enthousiast over goed bedachte inscript sponsoring op één van de commerciële Tv-zenders. Samen met onze partner Havana Orange werken we Community PR en de naadloze integratie van:

  • Mediarelaties & free publicity
  • Social media & blogging
  • Product placement & in-script sponsoring
  • Evenementen & brand activation

Herman den Blijker bij de introductie van de IJssmaak van het jaar? Ed Nijpels als spreker op een KOMO congres?

Wij hebben de contacten.

Social media marketing

De impact van de sociale media is nog lang niet uitgekristalliseerd. Facebook marketing moet nog een begrip worden en de rol van websites krijgt concurrentie. Het domein van de objectieve en exclusieve beleving moet zich nog zetten. En toch hebben we er allemaal al veel verstand van. Wat ons betreft moet je gevoel voor social media hebben. Met andere woorden: gevoel voor de likebility van je Facebook actie, de aansluiting van je content op de consumentbeleving en de vereiste eenvoud van interactie met je doelgroep. Het draait er om dat je op het juiste moment, de juiste content via het juiste social media kanaal wegzet. Daarbij moet het ook interessant genoeg zijn om te delen of om op te reageren. Een oude stelregel gaat hier op: verplaats jezelf continu in de schoenen van je doelgroeppersonen en probeer hun drijfveren te doorgronden. Zwiers ontwikkelt social media campagnes en zorgt voor de content.