Onderzoek en statistieken

Om doelgroepen in hun gedrag te kunnen beïnvloeden, moet je begrijpen hoe ze keuzes maken. Door onze kennis van markten en ruime ervaring met doelgroepen en merken, kunnen we zaken goed inschatten. Onderzoek blijft natuurlijk altijd noodzakelijk. Het biedt nieuwe inzichten en inspiratie, zolang je maar de juiste vragen stelt. En dat doet Zwiers.

Quick scan's binnen organisaties en markten

Onze nieuwe inzichten en inspiratie verkrijgen wij door zelf quick scan's binnen organisaties en markten uit te voeren. Dit doen we door middel van interviews, groepsdiscussies en data analyses. Zo komen we tot een strategische positionering en relevante proposities. De online reputatie van een merk in kaart brengen doen we door samen met onderzoekspecialisten effect- en tracking onderzoek uit te voeren, campagnes te pretesten of via social media monitoring. Met Zwiers heeft u dus een professionele check op de input en een passende waarneming van de effecten en de resultaten.

Case CZ

Hoe optimaliseer je het effect van wervingscampagnes? Door via een goed ingericht dashboard de bezoekers te monitoren, te analyseren wat hun zoekgedrag is en via trackers te achterhalen waar ze vandaan komen. Zie de site van CZ. De zorgverzekeraar kiest niet alleen voor meer beleving in de profilering. Medewerkers vertellen eerlijk hun eigen verhaal, in snel geschoten clips.De site heeft een koppeling naar het vacature managementsysteem. De techniek geeft inzicht in waar bezoekers en sollicitanten vandaan komen. Daardoor is het eenvoudig na te gaan welke media het meeste rendement leveren en waar het meeste talent is te vinden. Op basis daarvan worden de site, de techniek, de content en de online media inzet steeds verder geoptimaliseerd. Dat maakt CZ meer top of mind en concurrerend op de arbeidsmarkt.

Effectieve werving

Zwiers adviseert arbeidsorganisaties welke online media het meest efficiënt zijn voor de werving van kandidaten. Met benchmark onderzoek wordt het zoekgedrag van de wervingdoelgroep geanalyseerd. De resultaten worden vertaald naar campagnes voor ad hoc vacatures, doorlopende werving en employer branding. Van inkoop, plaatsing, optimalisatie tot rapportage.

Online recruitment

De online recruitmentmarkt verandert en groeit snel. Hoe speel je daarop in?

  • Voor iedere vacature maatwerkadvies.
  • Generieke, niche en social media websites
  • Ondersteuning met landingspagina
  • Binnen 24 uur staat de vacatures online
  • Vacatureoptimalisatie

Jobmarketing

Met een campagnematige aanpak, heb je als werkgever de mogelijkheid om je binnen een specifieke doelgroep te profileren. Door de doelgroep op verschillende online manieren te benaderen. Op basis van doelgroeponderzoek bepalen we de bereikstrategie. Denk hierbij aan de inzet van:

  • Targeted mailings
  • (XML) banners
  • Doorlopende jobpostings op vacaturesites
  • Advertenties op social media en Google

Meten is weten

Door campagnes goed door te meten en te analyseren, breng je de resultaten in kaart van de online wervingsstrategie. Op basis hiervan kun je de inzetstrategie optimaliseren. We meten onder andere:

  • Het aantal views en kliks via de online kanalen: Facebook, LinkedIn, Jobbird, Indeed en Google
  • Het aantal sollicitaties
  • Het aantal aangenomen kandidaten, indien gewenst

Internationale werving

Houd je je bezig met internationale werving van medewerkers? Zoek je bijvoorbeeld buitenlandse kandidaten voor een vacature in Nederland? Of heeft jouw bedrijf vestigingen in het buitenland en zoek je voor deze buitenlandse vestigingen medewerkers? Ook dan kunnen we helpen bij het vinden van de juiste kandidaten. Voor het werven buiten Nederland heeft onze partner VONQ een uitgebreid netwerk aan partnersites over de hele wereld. Internationaal wordt samen gewerkt met honderden online kanalen in 50 landen.

Applicant Tracking System

Zwiers maakt connectie met alle bekende ATS systemen, onze webbouwers zorgen voor een naadloze aansluiting. Qandidate.com is het recruitment systeem van VONQ. Iedere klant kan geheel kosteloos van dit systeem gebruik maken. Het systeem is webbased en ondersteunt het gehele recruitment proces. Het stelt je daarmee in staat om goed grip te houden op sollicitaties, vacatures en het proces van het invullen van vacatures. Qandidate.com is kosteloos en bruikbaar vanaf één recruiter.

Zwiers en VONQ

Zwiers werkt intensief samen met VONQ om voldoende traffic te genereren om vacatures kwalitatief in te vullen. Daartoe is er contact met meer dan 880 vacaturesites via 220 partners. Door. de inzet van dit grote netwerk ontstaat er een effectief advies. Door iedere vacature te meten op kwalitatieve en kwantitatieve respons, weten we je per vacature welke websites het beste werken.

Voorbeeld online inzetschema technische vacatures


Onderzoek en statistieken

Om doelgroepen in hun gedrag te kunnen beïnvloeden, moet je begrijpen hoe ze keuzes maken. Door onze kennis van markten en ruime ervaring met doelgroepen en merken, kunnen we zaken goed inschatten. Onderzoek blijft natuurlijk altijd noodzakelijk. Het biedt nieuwe inzichten en inspiratie, zolang je maar de juiste vragen stelt. En dat doet Zwiers.

Quick Scan

Onze nieuwe inzichten en inspiratie verkrijgen wij door zelf quick scan's binnen organisaties en markten uit te voeren. Dit doen we door middel van interviews, groepsdiscussies en data analyses. Zo komen we tot een strategische positionering en relevante proposities. De online reputatie van een merk in kaart brengen doen we door samen met onderzoekspecialisten effect- en tracking onderzoek uit te voeren, campagnes te pretesten of via social media monitoring. Met Zwiers heeft u dus een professionele check op de input en een passende waarneming van de effecten en de resultaten.