Online marketing

Wie kan er nog zonder zoekmachine op internet? Hoe speel je daarop in met zoekmachine optimalisatie en advertising? Oftewel SEO en SEA? Continue aandacht voor de content van je digitale platforms is de succesfactor. Niet alleen door zoekmachine vriendelijke teksten te schrijven. Maar bijvoorbeeld ook door met nieuwe landingspagina's in te spelen op de relevante zoekwoorden. En door de zoekwoorden ook periodiek te checken en het actuele umfeld goed te volgen. Want in de razendsnelle internetwereld moet je bij de tijd blijven.

Meten met een adequaat ingericht dashboard

Bij de tijd blijven doe je door constant te meten waar je bezoek vandaan komt. Wat doen bezoekers eigenlijk op je website? En waar kom je ze weer tegen? Deze vragen zijn te beantwoorden met een adequaat ingericht dashboard. Op basis van die output kun je bezoekers met gerichte AdWords of beloftevolle banners in het Google Display netwerk gaan opzoeken en remarketen. Content is king en zolang de doelgroepen daarmee worden verleid, blijf je in beeld. Een actuele vraag daarbij is: hoe ga je met de cookie wetgeving om? Met Zwiers ben je verzekerd van antwoorden op deze vragen en Google succes. Dankzij visie en inzet van de juiste specialisten.

Case Grontmij

Het was misschien niet bij alle technici op HBO en WO niveau meer duidelijk, maar bij Grontmij zijn er voor hen veel inspirerende banen weggelegd bij aansprekende projecten. Kortom: bijzondere banen voor professionals met ambitie. Met de campagne "Kom in actie bij de Grontmij" is deze propositie breed geprofileerd. Op de verschillende digitale platforms en jobboards, met een speciale actiesite, met de inzet van Google AdWords en een banner campagne in het Google Display netwerk, advertenties in vakbladen en gerichte persaandacht. Om het aanbod extra te onderstrepen figureerden eigen medewerkers als role-model. De actie zorgde voor veel reuring, zowel intern als extern: missie geslaagd!

Online marketing dienstverlening

U wilt uw online vindbaarheid verbeteren via Google? Of uw doelgroep effectief bereiken via advertenties op social media? Online marketing vormt een essentieel onderdeel van iedere moderne marketing strategie.

Zwiers adviseert welke rol zoekmachine marketing kan spelen bij profilering, trafficbuilding en werving. Het verbeteren van de vindbaarheid van websites door organische zoekmachine optimalisatie en de inzet van Google AdWords in combinatie met bannering via het Google Display netwerk is cruciaal. Een goede timing en aansluiting op andere communicatie activiteiten vereist inhoudelijke en functionele afstemming. Actieve regie is hierbij de sleutelfactor.

SEO (zoekmachineoptimalisatie)

Verbetering van de organische vindbaarheid op relevante zoekwoorden gebeurt door: 1. site techniek die een website makkelijk leesbaar maakt voor zoekmachines 2. Content met de juiste zoekwoorden op de juiste posities 3. Een breed ontwikkeld link profiel. Met als resultaat: meer en kwalitatief betere bezoekers. Uit onderzoek blijkt dat 100% van de zoekers de eerste drie zoekresultaten bekijkt en 20% de tiende nog bekijkt. Tel uit je winst. Sturing op topposities, lokale vindbaarheid en inzet van een goed samen gesteld dashboard zijn de relevante vertrekpunten.

socialmediabar.jpg

Social Media

Bij online marketing krijgen social media een sterkere rol. Binnen social media kun je heel gericht adverteren. Er is een scala aan mogelijkheden binnen de diverse kanalen. De kern is, dat er kan worden getarget op specifieke profielen of interesse gerelateerd. Advertentiecampagnes activeren vaak acties binnen de kanalen om fans, likers of volgers te werven en te engagen. Een effectieve inzet vergt een doordachte tactiek en inzicht in de rolbepaling van de diverse acties en middelen in campagneverband.

Web Analytics

Web Analytics geven inzicht in het rendement van AdWords, SEO, Facebook en LinkedIn campagnes. Het maakt het verkeer naar de website meetbaar door:

  1. Traffic analyse, hoe zijn bezoekers op de website gekomen
  2. Conversie tracking, wat is rendement van online campagnes
  3. Web usability, hoe gebruiken bezoekers de website. Periodieke analyse van rapportages met relevante statistieken in grafieken en tabellen biest inzicht in bezoekersaantallen, verkeersbronnen, bestemmingspagina's en kijkgedrag.

Zwiers en Expand Online

Zwiers werkt heel actief samen met Expand Online om Google en de sociale media goed te benutten en een goede rol tegen in branding en wervingcampagnes. In campagneteams wordt actief onderzocht hoe verschillende activiteiten elkaar kunnen versterken.

Daarin spelen de experts een actieve rol en maken we gebruik van de meest up to date kennis en ervaring.

Gedurende de looptijd van de Grontmij-campagne was bijna de helft van de websitebezoeken afkomstig uit de AdWords campagne


Online marketing

Wie kan er nog zonder zoekmachine op internet? Hoe speel je daarop in met zoekmachine optimalisatie en advertising? Oftewel SEO en SEA? Continue aandacht voor de content van je digitale platforms is de succesfactor. Niet alleen door zoekmachine vriendelijke teksten te schrijven. Maar bijvoorbeeld ook door met nieuwe landingspagina's in te spelen op de relevante zoekwoorden. En door de zoekwoorden ook periodiek te checken en het actuele umfeld goed te volgen. Want in de razendsnelle internetwereld moet je bij de tijd blijven.

Meten met een adequaat ingericht dashboard

Bij de tijd blijven doe je door constant te meten waar je bezoek vandaan komt. Wat doen bezoekers eigenlijk op je website? En waar kom je ze weer tegen? Deze vragen zijn te beantwoorden met een adequaat ingericht dashboard. Op basis van die output kun je bezoekers met gerichte AdWords of beloftevolle banners in het Google Display netwerk gaan opzoeken en remarketen. Content is king en zolang de doelgroepen daarmee worden verleid, blijf je in beeld. Een actuele vraag daarbij is: hoe ga je met de cookie wetgeving om? Met Zwiers ben je verzekerd van antwoorden op deze vragen en Google succes. Dankzij visie en inzet van de juiste specialisten.